top of page

כל מה שרציתם לדעת על צילומי תדמית

*המאמר מנוסח בלשון זכר אבל פונה לנשים ולגברים.



מהי תדמית?

תדמית היא האופן שבו הלקוח הפוטנציאלי שלכם רואה, מריח, שומע וחש אתכם ו/או את העסק שלכם בעולם האמיתי והדיגיטלי. תדמית היא מאין אווטאר או דמות שמייצגת אתכם. כמו שפרופיל הפייסבוק שלכם מציג צד מסויים שאותו אתם בוחרים להציג (בין אם במודע ובין אם לא) - כך גם התדמית - היא מה שאתם תרצו להציג ללקוחות שלכם והאופן שבו תציגו את זה.

תדמית יכולה להיות לאדם פרטי, לעסקים ולארגונים שלמים.


מהם צילומי תדמית?

צילומי תדמית, כשמם כן הם, מציגים ללקוחות הפוטנציאליים שלכם אתכם ו/או את העסק שלכם. זהו אלמנט מרכזי בנוכחות האישית והשיווקית של כל אחד מאיתנו. צילום תדמית מושך את העין, יוצר רושם ראשוני ומגדיל מאוד את הסיכויים שמי שנכנס לאתר לעמוד או לפרופיל שלכם ירצה לקרוא או לשמוע עוד. צילום תדמית טוב הוא קריטי ליצירת רושם ראשוני וקשר עם אנשים ברמה האישית. זה מה שעוזר לנו להפוך אנשים זרים לחלוטין לקרובים או ללקוחות פוטנציאליים.

צילומי תדמית יכולים להיות רשמיים - לשדר סמכותיות, יצוגיות וסולידיות או לשדר קלילות ואווירה טובה או לחילופין, לתת הצצה אל מאחורי הקלעים של העסק וצורת העבודה שלכם. לא משנה איך תאפיינו את התדמית של העסק - המטרה של הצילומים היא לעזור לכם לקדם את העסק, ליצור רושם ראשוני ועקבי טוב יותר ואפילו ליצור חיבור רגשי אצל הלקוחות שלכם.



איך צילומי תדמית עוזרים לנו להגדיל מכירות, לתת שירות טוב יותר ולגרום ללקוחות לקנות מאיתנו שוב?

בואו ניקח דוגמא פשוטה של לפני ואחרי.

הלקוח הוא רופא אוסטאופת, העוסק בשיקום אורטופדי ונוירולוגי. לקחתי כדוגמה את הפיד שלו לפני הצילומים

וכמובן את הפיד אחרי הצילומים.



אני חושב שרובנו נסכים שהתמונות בפיד השני לא רק מציגות אותו בצורה טובה יותר ונותנות ללקוח הפוטנציאלי הרגשה של קליניקה רצינית יותר אלא גם יוצרות אווירה מסוימת שתואמת את האופי של הלקוח הספציפי הזה.


כתוצאה מהשינוי (אתר, עמוד פייסבוק מעודכן בתמונות חדשות ומקצועיות) כמות הלקוחות של הקליניקה גדלה ב 50% בתקופה של שלושה חודשים.

לא בוצע שום שינוי אחר ולא בוצע שום קידום ממומן.


מוזמנים כמובן להיכנס לאתר הקליניקה ולהתרשם בעצמכם/ן: www.mbclinic.net


כמה זמן אורכים צילומי תדמית?

אורך הצילומים תלוי בהרבה מאוד פרמטרים כמו: כמות מצולמים, האם הצילומים בסטודיו או בלוקיישן, מה המטרה של הצילומים, איזה סוג צילומים עושים ועוד.

אני, באופן אישי חושב שצילומי תדמית טובים (ואני לא מתכוון לצילומי CORPORATE של עובדים בארגון) אמורים לקחת לא פחות משעה. לאדם לוקח זמן להיפתח, להתרגל לסיטואציה ולהרגיש נח מול המצלמה. כדי להגיע לתוצאות מדויקות ומגוונות הצילומים עלולים להימשך כ- 3-4 שעות.



איך עושים צילומי תדמית טובים ודויקים לך?

יש חוק אחד בסיסי ופשוט - ככל שנתכונן יותר טוב התמונות יהיו בהכרח ייחודיות יותר, מגוונות יותר, תואמות יותר את התדמית. במקרה של צילומי התמדית האחריות להצלחה היא לא רק של הצלם אלא אחריות משותפת של הצלם ובעל העסק (או מי שיוצר את התדמית). בעל העסק (או מישהו מטעמו) יודעים בצורה הטובה ביותר את כלל המאפיינים של העסק. ככל שהחזון של בעל העסק יועבר בצורה הטובה ביותר לצלם כך הצלם יוכל לממש אותו בצורה הטובה ביותר.



כמה זה עולה ומה משפיע על המחיר?

מחיר צילומי תדמית מאוד משתנה וגמיש ותלוי (כמו גם הזמן) בהרבה פרמטרים. האם הצילומים בחוץ או בסטודיו? האם יש צורך לשכור לוקיישן ספציפי? האם יש קונספט צילומי מסובך וייחודי (כמו צילום במים, צילום בזמן צניחה כן, כן גם זה קורה. וכודמה), כמה תמונות תרצו לקבל? כמה תמונות ערוכות פוטושופ תרצו לקבל?

באופן כללי עלות צילומי התדמית נעה בין 600 ל 3000 ש"ח.



למה כדאי לעשות צילומי תדמית ב-LM Photography?


יש כמה יתרונות בעבודה איתי:

  1. התהליך הייחודי שבניתי לצילומי תדמית - לוקח את צילומי התדמית צעד אחד קדימה ומבדל ומייחד את העסק שלכם בצורה ויזואלית לא רק בתחום הכללי אלא גם מהמתחרים הישירים שלכם. התהליך מורכב מ - 3 שלבים עיקריים.

א. שלב איסוף המידע והניתוח - אחרי שצילמתי עשרות לקוחות וחקרתי מה הם המאפיינים הקריטיים ביותר שאני כצלם צריך לדעת כדי לייצר תמונות מדויקות וספציפיות לכם או לעסק שלכם - יצרתי שאלון עומק שמטרתו להקל עליכם באופן משמעותי באיסוף המידע הרלוונטי והעברתו אלי.


אחרי שאני מקבל חזרה את השאלון - אבצע ניתוח מדויק ומעמיק של העסק שלכם ואשלח לכם בריף ויזואלי לצילומים.


ב. שלב הדיוק - אחרי שתעברו על הבריף נקיים שיחת זום שבה נעבור על הבריף יחד ונדייק כל דבר החל מאיפה מצטלמים ובאיזה צבעים נשתמש עד לאיזה אביזר ישמש אותנו באיזו תמונה. בנוסף, נקבע לוח זמנים מדויק ליום הצילומים.


ג. יום צילומים חוויתי - יום צילומים שאליו אתם מדיעים רק בשביל להינות - כי כבר יש לכם תוכנית מסודרת שלא מצריכה מכם לאלתר, להמציא ולבזבז זמן. אתם תוכל לראות את כל התמונות לייב כשהן מצולמות ולעשות דיוקים קטנים תוך כדי הצילומים.


2. אני לא רק צלם. אני מהנדס תעשיה וניהול, במאי תיאטרון עם נסיון ושחקן בעברי. ככה שאני יודע איך אתם מרגישים כשאתם עומדים מול מצלמה. התואר שלי בהנדסה עוזר לי לנתח את העסק שלכם בצורה מאוד מדויקת וההכשרה שלי כבמאי תיאטרון עוזרת לי לבנות את הסיפור ואת האוואטר (התדמית) שלכם ולתרגם אותם לויזואליה.


3. לעמוד מול מצלמה זה לא פשוט. כבמאי יש לי נסיון לא קטן, סבלנות ומספיק הקשבה כדי להנחות אתכם ביום הצילומים בצורה קשובה ורגישה כדי להגיע לתוצאות מצוינות.


לסיכום רק אומר - יש לא מעט אפשרויות לעשות צילומי תדמית. אבל תמונות שמייצגות אתכם - ורק אתכם מצריכות הכנה מראש, עבודה ותקשורת מול הצלם, הבנה של המטרות שלכם וצלם שמתמחה בצילומי תדמית וידע להנחות אתכם בצורה עדינה וקשובה לאורך כל התהליך.



bottom of page